Fortsättning "in"

Förlåt, glömde lägga in videon på när vi tränar. Denna gjordes för en vecka sen. Hade dock ingen klicker på mig.

(gud vad enformigt det låter att säga "in" hela tiden. Jisses!

I början vill jag bara att han ska komma in i flytet. Få till bra vändningar.  Utan hjälp av så mycket handtecken. Sen testar jag på att flytta honom lite längre ifrån mig genom att föra ut handen. Går sedan tillbaka till att få in flytet utan handrörelse. Då jag vill att han ska lära sig att arbeta en bit ifrån mig ger jag honom ett "stanna" kommando, detta gör att han med hjälp av handrörelse börjar vändningen längre ifrån mig. Han ska ju så småningom kunna stå en bra bit ifrån mig och backa in mellan benen så måste börja jobba på distansen.



Har fått önskemål om att visa hur jag lär in andra tricks så det kommer väl det med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0