Dance baby!

Jobbar för fullt om dagar, mer än 8 timmar varje dag denna vecka men det hindrar inte mig från att vara aktiv efteråt även fast jag skulle kunna gå och dö i sängen!

Igår packade vi hela bilen full och åkte till skogen för att plocka svamp. Hundarna fick vara lösa medan vi gick som små höns i skogen och letade efter guldet. Chico skötte sig utmärkt och det blev massor av inkallningträning under tiden som vi var i skogen. Kiro skötte sig till en början men sen fick han upp ett spår och fick sina berömda bomull i öronen ryck, dvs att han inte lyssnar så det fick bli koppel resten av tiden. Lyckades hitta ett konstigt kryp, aldrig sett förut men oj så fin den var. Och sen hörde jag att det prasslade i skogen, ropade på mamma och pär och frågade om Kiro var lös men det var han inte så måste ha varit något djur. Blev livrädd men plockade vidare. :) Fick med oss en del hem.

Idag har jag slitit som en gris på jobbet, skrubba skrubba skrubba! Kom hem lagom till min brors försenade födelsedags firande. Hela 22 år är han och snart är det dags för mig att bli 20. Herregud vad tiden går fort. När gästerna åkt satte jag mig vid datorn med min freestyle låt och knåpade ihop ett program. Gick faktiskt ganska bra, i mitt huvud. Gick sen ut i trädgården med min fina radiospelare och övade på programet själv medan Kiro var på en promenad med mamma. Haha, måste sett bra roligt ut när jag var ute och snurrade i trädgården själv.

Sen var det iaf dags att testa med Kiro och det gick väl sådär. Han går in för det så jäkla mycket att han är överallt och ingenstans. Full fart alltså. Men jag tror att det kommer bli bra om vi får öva ett tag. Taggar inför träningshelgen i augusti då vi ska på freestyle kurs!

Chico tränade jag lite blandat med. Lite stanna kvar övningar och sen tog jag fram agilityhindrena och tränade för första gången med bom uppsatt på väldigt låg höjd. Inga problem där förutom att han inte är van vid att behöva lyfta på tassarna men det kom han snabbt på. Klickertränade även lite så han fick bjuda på lite beteenden.

Börjar även noja lite över hans hull. Som alltid. Men jag känner hans revben lite lätt om jag stryker han längst sidorna så han borde vara lagom. Inte för tjock så som jag alltid tror.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0