Kameror, rumpor och härliga klick - god blandning!

Efter att ha varit på festivalen Peace & Love i en vecka så har jag saknat mina pojkar massor. Fick en liten chock när jag kom hem och såg hur stor Chico har blivit på BARA en vecka?! Hur kommer det sig? Han växer ju för tusan som ogräs!

Hundarna har fått vilat från träning i en vecka så det var bara att sätta igång att arbeta med deras små huvuden. Igår började jag träna "stanna" med Chico innan start på agility. Använde mig av klickern som förövrigt är universums bästa uppfinning, nästan. Jag har själv tyckt att det har varit jobbigt att träna stanna med honom men nu tog jag verkligen tag i det och se så bra det gick! Han lärde sig väldigt snabbt och vi slutade när det gick som bäst efter några minuters träning. Fortsatte idag med träningen och det gick ännu bättre idag. Gick ifrån han ett par meter innan jag gav kommandot "okej!" och han fick springa genom hinderstöden. 

Jag har alltid haft tanken att med Chico ska jag inte börja träna trick med förrän allt grundläggande sitter bra men idag tog jag ändå fram klickern och började träna på "buga" då han har bjudit på det beteendet såååå många gånger förut. Även här var han duktig, vilken toppen hund jag har.. haha!

Kiro har jag tränat freestyle med, har hittat en låt jag vill ha men hittar ingenstans jag kan ladda ner låten från. Why oh why?! Vill ju köra igång med ett program så snart som möjligt. Om det finns något Kiro verkligen älskar så är det freestyle. Man blir så glad när man ser hans glädje när man plockar fram klickern och ställer sig på gräsmattan.

Systemkamera
Har varit sugen på att köpa en systemkamera de senaste 3 åren men aldrig gjort det. Älskar att fotografera och känner att jag behöver en bra kamera så alla ni foto-nördar där ute, vad rekommenderar ni? :)


Kiro har det inte lätt när Chico kommer och trycker upp en boll i ansiktet och uttrycker "lek med mig, snälla snälla snälla?!"

Boll-kalle

Undrar varför Chicos rumpa alltid ser så gigantisk ut på alla bilder

Börjar undra om det är monster jag har istället för hundar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0